sobota, 21 marca 2015

Jak wymienić wkład lusterka w Oplu Astra H

Kilka dni temu zamykając prawe drzwi mojego Opla odkleiło mi się szkło z wkładu prawego lusterka. Dzisiaj opowiem jak wymienić taki wkład.


Tak wygląda wkład po odklejeniu szkła. Niestety szkło spadając rozbiło się drobny mak.



Na wstępie zaznaczę, że wymiana jest banalnie prosta i chyba nie ma sensu zlecać jej warsztatowi. Wkład z racji popularności modelu można kupić praktycznie w każdej hurtowni motoryzacyjnej. Ja swój podgrzewany dostałem za jedynie 17 zł. Przyznacie, że taka cena nie boli - za to właśnie lubię opla. Co by się nie działo to jednak ceny części są bardzo przystępne. 

Aby wymienić wkład potrzeba nam:

- wkładu lusterka
- zwykły prosty śrubokręt
- Kontakt Spray
- Silikon Spray


W pierwszej kolejności musimy zdjąć stary wkład podważając go delikatnie śrubokrętem aż puści z zaczepów.


Następnie wypinamy wtyczki od podgrzewania wkładu. W nowym wkładzie miejsca łączenie wtyczek pryskamy Kontakt Spray-em (nie jest to wymagane, ale nie zaszkodzi). Następnie wpinamy wtyczki i delikatnie wciskamy wkład. Wcześniej warto miejsca łączenie wkładu prysnąć Silkon Spray-em aby ułatwić montaż i nie ułamać zaczepów (nie jest to wymagane, ale nie zaszkodzi).


W końcowej fazie sprawdzamy sterowanie i możemy cieszyć się z dobrze wykonanej roboty. Jak wydać wymiana jest banalnie prosta i poradzi sobie z nią praktycznie każdy. 

19 komentarzy:

  1. Dzięki Ci za tą instrukcję. Wczoraj miałem dokładnie to samo, tyle że w lewym lusterku. Dziś śmigam do sklepu po wkład :-) ...tylko właśnie instrukcji mi brakowało.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzienki Ja mialem dokladnie to samo dokladnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny poradnik.
    Bardzo Ci dziękuję za ten post.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi pękło od car-audio;-p
    Dzięki za prosty i szybki instruktaż!.;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziekuje. Dzis lusterko wybuchlo na mrozie. Z taka instrukcja na pewno dam rade. Wlasnie odbieram wklad w feuvercie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki ja też miałem problem w swojej astrze ale dzieki tej instrukcji udalo mi sie to naprawić. Pozdro Cebulaki

    OdpowiedzUsuń
  7. Lusterko od strony kierowcy, odpadło podczas jazdy :P Zapupiłem zamiennik firmy VIEW MAX (wydaje się całkiem solidny więc mogę śmiało polecić) dodam, ze na popularnum serwisie aukcyjnym kosztował 80zł + koszty przesyłki ale ten sam produkt można zamówić z hurtowni autokrzysztof.pl. Kupiłem odrazu komplet, prawe plus lewe i zapłaciłem tylko 72zł z kosztami przesyłki!!!
    Poradnik doskonały! Na całą wymianę pościęciłem jakieś 60 sekund! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziekuję. Bardzo fajny/prosty poradnik

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi również przydała się ta informacja, pech ciał że odpadło mi szkiełko również z prawej strony

    OdpowiedzUsuń
  10. Te lusterka to jakis bubel . dzisiaj drzwi zamykam i trach na ziemie prawe ...

    OdpowiedzUsuń
  11. Od czegoś co kosztuje 17 zł nie można oczekiwać cudów. Dlatego tak ważne jest stosowanie części oryginalnych. Odpowiedni stosunek ceny do jakości daje gwarancje niezawodności.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam pytanie co do lusterka, ale troche z innej beczki. Ktos wczoraj na parkingu rozwalil mi lusterko.. wisialo tylko na kablach. Pojechalam do sklepu kupilam nowe a przy wymianie okazao sie, iz ze stare bylo podlaczone ba kostke a nowe ma bolec. Mozna podlaczyc to jakas przejsciowka ? Lusterko juz siedzi a mi chodzi glownie o ustawianie elektryka, a nie reka ;) dzieki za pomoc! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  14. dziekuje za filmik.wczoraj przyszlo mi wlasnie nowe lusterko i jutro przystepiuje do wymiany.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzisiaj miałem dosłownie identyczny przypadek - przy zamykaniu prawych drzwi wypadło lusterko (samo szkiełko bez tych czarnych plecków) i rozbiło się na kilka części :( Już myślałem, że może ktoś majstrował w nocy przy moim aucie pod blokiem ale widzę, że temat jest popularny i powszechnie znany. Może od razu kupię profilaktycznie też lewe :D
    Dzięki za ten poradnik ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. W sumie ja raczej samodzielnie się takimi rzeczami nie zajmuję, ale za to jestem zdania, że bardzo ważnym jest to aby wiedzieć do jakiego warsztatu najlepiej jeździć. Akurat ja jestem bardzo zadowolony z usług w https://autowacholc.pl/ więc to miejsce każdemu polecam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Lustra samochodowe mogą mieć różne rodzaje szkła, takie jak lustrzane, asferyczne czy powiększające, które wpływają na pole widzenia i komfort użytkowania.

    OdpowiedzUsuń
  18. Samodzielnie ja raczej takich napraw nie dokonuje i gdy moje auto jest niesprawne to wtedy wzywam pomoc drogową. Wiem również, ze zawsze jak coś to mogę polegać na https://www.pomocdrogowa.walbrzych.pl/ i to jest dla mnie najważniejsze.

    OdpowiedzUsuń