środa, 28 stycznia 2015

Jak uruchomić silnik za pomocą kabli rozruchowych?

Mamy środek zimy i niestety w czasie siarczystych mrozów i długiego pozostawienia auta na zewnątrz często może dojść do rozładowania akumulatora. Wtedy musimy albo go podładować prostownikiem lub spróbować odpalić samochód z wykorzystaniem kabli rozruchowych. Jak to zrobić?

1. Potrzebujemy drugi samochód.
2. Łączymy czerwony kabel z biegunem dodatnim wyładowanego akumulatora (biorcy).
3. Łączymy drugi koniec czerwonego przewodu z biegunem dodatnim (dawcy) w drugim samochodzie.
4. Łączymy czarny kabel z biegunem ujemnym unieruchomionego pojazdu.
5. Łączymy drugi koniec czarnego przewodu z tzw. masą czyli elementem metalowym w samochodzie biorcy.
6. Odpalamy samochód dawcy, a następnie biorcy.
7. Przewody odłączmy w odwrotnej kolejności

Poniżej filmik przygotowany przez firmę Bosch ilustrujący cały proces.

4 komentarze:

  1. Nie sądziłem, że jest to tak proste!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś i ja miałam okazję tak moje auto uruchamiać i muszę powiedzieć, że faktycznie udało mi się to zrobić. Jednak jeśli już ono całkowicie padnie to wtedy pomoc drogowa https://glinski-hol.pl/ bez najmniejszego problemu nam pomoże.

    OdpowiedzUsuń
  3. ion titanium hair color - iTaniumArt
    ion titanium hair titanium 170 welder color. A titanium chainmail very attractive cerakote titanium color. Color color. Very mens titanium necklace attractive colors. Very attractive color. No information available. Color is 2016 ford focus titanium of

    OdpowiedzUsuń
  4. Korzystając z usług https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/, doświadczyłem niezwykle profesjonalnej i skutecznej pomocy drogowej. Szybka interwencja i wysokiej klasy obsługa sprawiły, że czułem się bezpieczny. Ich pomoc w sytuacji awaryjnej jest naprawdę nieoceniona.

    OdpowiedzUsuń